Toegankelijkheid maakt mensen gelijkwaardig. Iedereen kan gehandicapt raken. Dat weten we nu wel. Jong en oud, rijk en arm, van portier tot keizer of admiraal. De kans op een beperking lopen we allemaal.
Zoals Jan Troost in zijn nieuwe campagne terecht aangeeft: ‘Handicaps discrimineren niet’.
Maar niet alles gaat nu opeens veranderen. Want het idee van contact met gehandicapten – of van een gehandicapte als klant – is nog steeds niet vanzelfsprekend. Als je als ondernemer al zegt dat je ‘nooit gehandicapten binnen krijgt’ – of als belangenorganisatie aangeeft dat ‘de aanschafkosten van een hulpmiddel wel in verhouding moeten staan tot hoe vaak een gehandicapte het gebruikt’ – dan is er dus nog een wereld te winnen.
Een wereld waarin we elkaar beoordelen op gelijkwaardigheid in plaats van op onbekendheid en hinderlijkheid. In dat geval zou je met een Hoppertje je zaak zomaar toegankelijk kunnen maken, meer klanten kunnen trekken en meer winst maken. En de aanschafkosten ervan heel snel terugverdienen. Van harte aanbevolen: Probeer het als ondernemer eens uit. Zorg dat alle bezoekers goed over de drempel kunnen komen en ga dan eventueel het gesprek aan over wat er nog beter kan. Kost niks, levert veel op.
Zo. Weer een uitdaging tot een goed einde gebracht…. kijk op www.drempelhulphethoppertje.nl